«Подорож по казкам В.Сухомлинського»
Програмовий
зміст:
1
закріпити знання дітей про творчість
видатного письменника В. Сухомлинського
під час подорожі творами: «Осінь принесла
золотисті стрічки», Чому заплакав Петрик
? «Бабусин борщ».
2
Вчити дітей переказувати твори частинами.
відгадувати персонажів казок та
оповідань, оцінювати вчинки героїв .
складати прості речення та записувати
іх
3
. Розвивати артикуляційний апарат, мовне
дихання, пам’ять, мовлення, вміння
слухати розповіді інших, дрібні м’язи
пальців рук.
4.
Розвиток мовленнєвої компетентності
дітей під час нетрадиційної роботи за
казками В. Сухомлинського.
5
Виховувати доброту, ввічливість,
щирість, бажання допомагати іншим,
працелюбність. Поглиблювати знання про
дружбу, чуйність, доброзичливість.
доброту, чуйність, працьовитість, любов
до тата і маму.
Хід
заняття:
Вихователь
Звернути
увагу діти на книжковий куточок . Яких
письменників ви бачите портрети ?
Відповідь
дітей ….(
В.О.Сухомлинського: Т.Г.Шевченко. А.
Пушкина)
Вихователь:
Покажіть будь ласка мені В.Сухомлинського.?
А що видатного він зробив? (відповідь
дітей)
Вихователь.
Так
малята ось послухайте що я вам трішечки
про нього розповім.
Бесіда
Жив
на світі педагог, учений, письменник
Валиль Олександрович Сухомлинський.
Він любив дуже дітей і написав для них
багато оповідань та казок про ласкаве
сонечко і м'яку зелену травичку,
працелюбних мурашок і веселого метелика,
про зайчика хвалька та голосистого
півника, про ласкаві мамини руки і добру
бабусю.
Він
писав казки про доброту, бо сам був
доброю людиною і дуже хотіи, щоб ви,
діти, виросли добрими, чуйними,
працьовитими, щоб любили тата і маму,
рідну домівка, нашу Україну з її широкими
луками, густими лісами, безмежними
ланами.
Діти,
давайте з вами пригадаємо, які казки і
оповідання В.О.Сухомлинського ми з вами
уже прочитали?
Відповідь
дітей….(називають знайомі казки)
Вихователь
Давайте
ми з вами малята відправимось у подорож
по казкам В. Сухомлинського
А
вирушати ми будемо на конях
Артикуляційна
гімнастика «Конячки» звук цок-цок
ЗУПИНКА
1.
(На
дошці розташовані картинки до оповідання
«Чому заплакав Петрик?"
Мама
залишила Петрика вдома, а сама пішла до
крамниці по хліб.
Петрик
сидів біля відчиненого вікна. На вікні
стояла кришталева ваза. Надворі було
тепло. Сяяло сонце, співали пташки.
Великий
барвистий метелик сів на кришталеву
вазу. Петрику захотілося впіймати
метелика. Він зіп’явся на вікно, простяг
рука, штовхнув вазу. Кришталева ваза
впала на подвір’я й розбилася.
- Що ж
тепер буде? Що скаже мама? – засумував
хлопчик.
Він
позбирав скалки, відніс на город, закопав
маленькою лопаткою в землю.
Сів
біля вікна Петрик і жде маму.
Ледве
мама відчинила двері, Петрик підбіг до
неї й каже:
- Мамо,
то не я розбив кришталеву вазу. Не я
скалки відніс на город і закопав маленькою
лопаткою.
В очах
матері Петрик відчув тривогу.
- Хто
ж розбив вазу? – запитала вона.
-
Метелик, – тихо відповів Петрик.
Мама
усміхнулась.
- Як
метелик розбив вазу – це зрозуміло... –
сказала вона. – Але як він відніс ті
скалки на город і як закопав їх – дивно.
Петрик
теж здивувався. Наскільки здивувався,
що аж заплакав.
Питання
1
Як називається це оповідання?
- Хто пом’ятає як починається це оповідання?
- Хто сів на возу?
- ЯК засумував хлопчик що він подумав?
- Як розбилась ваза
- Що сказав Петрик матусі?
- Чи повірила йому мама?
Вихователь
Добре
малята пригадали оповідання
В.О.Сухомлинського.
А
хто спробує нам переказати ?
Переказ
оповідання дитиною
Далі
рушаймо у подорож на тракторі
Артикуляційна
гімнастика «трактор звук тр-тр-тр»
Зупинка
друга 2
Вихователь
. Ой
діти щось тут пахне борщем. Хто нам його
наварив?
Я
називається оповідання. Відповідь
дітей «Бабусин борщ»
Читання
оповідання « Бабусин борщ»
| У
бабусі дві онучки. Живуть вони у великому
місті, а на літні канікули приїхали до
неї в гості.
Рада
бабуся онучкам. Пригощає їх черешнями,
свіжим медом і варениками. Та дівчаткам
найбільше хочеться борщу: мама розповідала,
що бабуся варить смачний-пресмачний
борщ.
Зварила
бабуся борщ - зі свіжими помідорами,
капустою і сметаною. Та ось біда...
Забувати стала. Поки варила - двічі
посолила. Поставила на стіл дві миски
борщу та й припрошує онучок:
-
Ачи солила - й не пам'ятаю... Стара вже...
Ось сіль у сільниці - додавайте собі до
смаку.
З'їли
дівчатка по ложці борщу. Ой, який же
солоний! Перезирнулися між собою,
усміхнулися непомітно. Ложка за ложкою
- виїли та й ще попросили. Та все дякують
бабусі. А вона радіє.
-
А чи солила ж я борщ? - питається бабуся.
-
Ми й не помітили, - каже Ніна. - Такий
смачний, що про сіль і не подумали.
-
Значить, солила, - полегшено зітхнула
бабуся. - А завтра це діло вам доручу:
боюся, що забуду посолити.
Добре,
бабусю, - і знову перезирнулись. І
непомітно всміхнулись.
Питання
1.
Хто головні герої у оповіданні?
2.
Де жили онуки бабусі?
3.Що
зварила бабуся?
4.Чомувесь
час хвилювалась бабуся?
5Чому
онучки не призналися бабусі що борщик
солоний солоний ?
6.
Яке доручення бабуся вирішала дати
онукам?
8Як
а була поведінка дівчаток?
Дид.Гра
«Назви одним словом»( Овощі,фрукти,посуд)
А
ви малята полюбляєте борщик? Тоді у
вас ще є завдання підходьте беріть
карточки та рахуємо кількість тарілочок
з борщем намальованих на карточці. Кожна
дитина рахує та знаходе відповідну
цифру за столом де ії чекає завдання .
Дид.Гра
«Склади речення за схемою»
Дид.вправа
«Запиши речення»
Зупинка
третя 3
оповідання
В. Сухомлинського
«Осінь
принесла золотисті стрічки».
Ростуть
над ставком берези. Стрункі, високі,
білокорі. Опустили берези зелене віття.
Віє вітер – розчісує коси. Тихо шепоче
листя берези. Це берези про щось
розмовляють.
Однієї
ночі стало холодно. На траві заблищала
білі кристалики льоду. Прийшла до беріз
осінь. Принесла їм золотисті стрічки.
Вплели вони їх у зелені коси. Зійшло
сонце. Розтопили кристалики льоду.
Подивилось сонце на берези й не впізнало
їх – у зелених косах золоті стрічки.
Сміється сонечко, а берези сумують.
Питання
Сподобалось
вам це оповідання?
1
Як зветься оповідання про берізку?
2.
Про яку пору року згадав письменник?
3.
Які стрічки подарувала осінь берізки?
4
Які стрічки у беріз навесні? влітку?
взимку?
Дид
. гра «Назви протилежні слова до слова
стрічка»
Маленька-велика
Тоненька-широка
Біла
– чорна
Темна
- свіла
Росте
високо-низько
Весела
сумна
На
горі – на низу
Холодно
– жарко
Малювання
«Прикрасимо
берізку власними стрічками»
Діти
фарбами малюють колективну роботу.
Тема. До лісової Феї
здоров’я
Програмовий зміст
-
Навчальна: навчати дітей складати описові розповіді,
використовуючи елементи порівняння, називати певні ознаки тварин і птахів; формувати
навички утворювати від звуконаслідувань дієслова; правильно вимовляти звук [р],
ознайомити з
лікарськими рослинами; вчити розпізнавати і правильно називати рослини
розширити знання про користь і застосування лікарських рослин для людини;
-
-
Розвиваюча: розвивати вміння доводити свою думку, незалежність у
висловлюваннях, пам'ять,
цікавість;
-
-
Виховна: виховувати допитливість, любов до живої природи, бажання берегти її, захищати
Матеріал: предметні
картинки із зображенням диких тварин та їх житла, елементи гри «Розумний малюк»
(пазли), маски диких тварин, лялька Лісова Фея, ведмедик та білочка іграшкові,
предметні картинки із зображенням лікарських рослин.
Хід заняття
I. Організаційний момент.
Психогімнастика.
Вихователь.
-Діти, в лісі захворів
Ведмедик, мабуть він застудивсь, і просить нас допомогти йому вилікуватись. Я
пропоную вам піти за допомогою до Лісової Феї здоров’я, яка живе в лісі.
(Діти звертають
увагу на маленьку білочку. Вітаються з нею. Просять показати їм дорогу до
Лісової Феї здоров’я. Білочка пропонує дітям відповісти на декілька запитань.)
II. Основна частина.
Білочка. Куди
ви потрапили?
Діти. До
лісу.
Білочка. Що
таке ліс? (Відповіді дітей.)
Які дерева ростуть у
лісі?
Діти.
Берези, сосни, ялини, дуби.
Вихователь.
Як називається ліс, у якому ростуть тільки берези? (Березняк.)
— Ліс, у якому ростуть
лише ялини? (Ялинник.)
— А якщо у лісі самі
дуби? (Діброва.)
Білочка. Щоб
продовжити пошуки Лісової Феї здоров’я, вам слід самостійно скласти чарівні
стежинки з різних геометричних фігур. (Діти працюють групами по 6 осіб.)
Дидактична гра
«Чарівна стежинка»
По «чарівних» стежинках
діти підходять до Ведмедика.
Вихователь.
Ведмедик занедужав, і не може визначитися, хто він — тварина чи пташка.
(Діти складають
описову розповідь про ведмедя і називають ті ознаки, які відрізняють тварину
від птаха. Діти доводять, що ведмедик — тварина.)
(Ведмедик пропонує
дітям пограти з його друзями у гру.)
Дидактична гра
«Хто де живе?»
Грає дві команди. Діти
отримують картки із зображенням тварин та їхнього житла. За сигналом потрібно
правильно покласти картинку тварини навпроти її «будинку».
• Барліг —
ведмідь;• риба — акваріум;• шпак — шпаківня;• жаба — вода;• білка — дупло;•
бджола — вулик;• собака — будка;• миша — нора;• птах — гніздо;• вовк — лігво.
Фізкультхвилинка
Гра
«Совушка-сова».
Діти ходять по колу,
промовляючи:
Совушка-сова,
Велика голова,
Сиділа, сиділа
Та й полетіла.
Після цього діти
розводять руками, починають ходити по групі і вимовляти: ф-р-р-р.
Індивідуальна
робота щодо звуковимови.
Вихователь плескає — діти
сідають на місця. З’являється Лісова Фея здоров’я (лялька), вітається з дітьми.
Фея. Давайте
з вами пограємо у гру «Перетворення».
Я махну чарівною
паличкою, і ви зможете перетворитися на будь-яких тварин, які живуть у лісі, і
розкажете нам, хто як подає голос.
Змія — с-с-с —
сичить. Ворона… Зозуля…
Вовк… Лисиця…..
Жаба…. Їжак… Комар… Жук…
Фея. А тепер
я пропоную вам познайомитись з лікарськими рослинами, які допоможуть Ведмедику
вилікуватись.
Розгляд зображень
лікарських рослин.
Я — цілюща кропива.
Красиво виглядає кропива,
Але поводиться негарно.
Чим до неї ніжніше торкаються,
Тим, хитра, болючіше кусається.
А я — ромашка аптечна.
Нарядні платтячка, жовті брошки.
Ні плямочки немає
На красивому одязі!
Якщо трапиться тобі застудитися,
Прив'яжеться кашель, підніметься жар,
Посунь до себе кухоль, в якій димить
Злегка гіркуватий запашний відвар.
А я —малина.
Намисто висять червоні,
З кущів на нас дивляться.
Дуже люблять ці буси
Діти, птахи і ведмеді.
А я —шипшина.
Я так схожа на троянду!
Хіба що не така гарна.
Проте мої плоди
Всім придатні до їжі.
А я —подорожник.
Кожний лист мій
любить стежинки
І узбіччя доріг.
Я одного разу людям добрим
Рани вилікувати допоміг.
Д/г.
«Вилікуй Ведмедика».
Ігрова дія:
Дитина накладає картки із зображенням лікарської
рослини на зображення того органу, який вона лікує.
Наприклад: голова – малина, горло – календула і т.д.
Ведмедик: Дорогі
діти! Я мушу вже відправлятись до своїх звіряток-друзів, а ваші поради я
обов'язково буду використовувати в час занедужання.
Фея. На згадку про нашу зустріч я
пропоную вам зварити відвар з лікарських рослин.
III. Заключна частина.
Підсумок заняття
Вихователь. Запрошую
вас, любі діти, пригоститись запашним чаєм.
Хто цілющий чай поп'є, той 100 років проживе.
-
Чи
сподобалося вам у гостях у Лісової Феї здоров’я?
-
-Що
саме вам сподобалося?
-
Що нового ви дізнались на занятті?
-
– Як можна допомогти людині зберегти здоров'я?
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.