ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ
ДИДАКТИЧНІ ІГРИ
Дидактична
гра «Збери іграшку»
Дидактична гра «Опиши іграшку»
Дидактична гра «Про що дізнався, розкажи»
Дидактична гра «А який він — хліб?»
Дидактична гра
«Хто більше назве хлібобулочних виробів»
Дидактична гра
«Хто мене любить, пестить, приголубить»
Дидактична гра «Чиї це дитинчата»
Дидактична гра «Одяганки для Іванка та
Оксанки»
Дидактична гра «Знай, люби і бережи»
Дидактична гра «Яка наша Україна»
Дидактична гра «Чим багата хата»
Дидактична гра «Склади український віночок»
Дидактична гра «Впізнай символ»
Дидактична гра
«Кожен майстер своє діло знає»
Дидактична гра «Знайди посуд»
Дидактична гра «Зваримо смачний борщ»
Дидактична гра «Добре — погано»
Дидактична гра «Добре чи погано»
Дидактична гра «Відгадай, хто це»
Дидактична гра
«Розкажи про членів своєї сім’ї»
Дидактична гра «Хто ким працює»
Дидактична гра «Додай слово»
Дидактична гра «Що приніс Святий Миколай?»
Дидактична гра «Як ми святкували Різдво»
Дидактична гра «Кожній речі своє місце»
Дидактична гра «Прикрась сорочку»
Дидактична гра «Знайди рослинні елементи у
візерунку»
Дидактична гра «Відшукай геометричні фігури
в орнамент
Дидактична гра «Дива рідного краю»
Дидактична гра «Коли я іду в дитсадок»
Дидактична гра «Вилікуємо зайчика»
Дидактична гра «Що із чого зроблене»
Дидактична гра «Де що виготовляють?»
Дидактична гра «Збери іграшку»
Програмовий зміст: вправляти дітей у
складанні цілого зображення з окремих частин, через зміст картинок
закріплювати знання дітей про народні іграшки, виховувати любов до культури
українського народу.
Вихователь разом з дітьми розглядає картинки із зображенням
народних іграшок. Пояснюючи правила гри, педагог нагадує вже відоме правило, як
з окремих частин скласти цілу картинку. Роздавши картинки гравцям, вихователь
говорить: «Почали!».
Діти вибирають потрібні частини своєї картинки. Хто пер склав
картинку, отримує фішку. Потім можна обмінятися] малюнками та повторити гру.
Необхідно мати 2 комплекти картинок: один складається з цілих картин, інший — з
їх частин менше ніж 9-12).
Дидактична гра «Опиши іграшку»
Програмовий
зміст: навчити вправляти і називати характерні ознаки предмета у
відповідь на запитання дорослого.
Іграшки розкладають на столі. Стілець вихователя ставлять
так, щоб йому не було видно іграшок. «З іграшок, що лежать столі, виберіть
одну. Я ставитиму вам запитання, яка вона, а відповідайте. Тільки не кажіть її
назву. Я спробую відгадати за вашими відповідями». Потім вихователь ставить
запитання в певній послідовності: «Яка за формою? Якого кольору?» Діти доклад
відповідають. Після того як діти назвуть характерні ознаки, вихователь відгадує
загадки.
Дидактична гра «Про що дізнався, розкажи»
Програмовий зміст: закріплення отриманих на
занятті знання дошкільників про українську народну іграшку, вид, орнамент
оздоблення, кольорову палітру, регіон виготовлення, використай ня в побуті,
звичаї чи традиції, пов’язані з іграшкою.
Вихователь називає іграшку, дитина розповідає, що про неї дізналася
на заняттях. Також дитина може описати улюблену народну іграшку. Вихователь
залучає до відповіді менш активних дітей, щоб вони розповіли, що знають про
іграшку.
Дидактична гра «А який він — хліб?»
Програмовий зміст: дібрати означення до
іменника.
Діти стоять у колі і передають по колу м’яч, називаючи означення
до слова хліб (наприклад, хліб рум’яний, свіжий, запашний, апетитний, м’який,
черствий, білий, гарячий, ароматний).
Дидактична гра «Хто більше назве хлібобулочних виробів»
Програмовий зміст: розвивати пізнавальний
інтерес, пам’ять, вгачувати словниковий запас.
Діти,
стоячи по колу, називають різні хлібобулочні вироби. Переможе той, хто назве
більше таких виробів.
Дидактична гра «Хто мене любить, пестить, приголубить»
Програмовий зміст: розвивати
індивідуальність дитини, виконувати почуття самоповаги, шанобливого, гідного,
ціннісного Ставлення до себе та членів сім’ї; закріпити знання дітей про прапор
«Кожна дитина має право на любов і піклування»; формувати Почуття психологічної
захищеності, довіри до рідних і близьких, радості існування; закріпити почуття
любові, їх величі й значення в житті людини.
Обладнання та матеріал: зображення
сонечка із власним «Я», сюжетні картинки з теми «Хто мене любить, пестить,
приголубить» — 10 штук, предметні картинки із зображенням малюнків, в яких
відображається пестлива назва: квіточка, рибка, курчатко, сонечко, зайчик,
кошеня.
Дитина розглядає зображення сонечка, всередині якого — «Я».
Розглядає картинки з теми «Хто мене любить, пестить, приголубить», на свій
розсуд відбирає картинки, викладає їх навколо сонечка. Пригадує, як лагідно,
пестливо називають її вдома, знаходить серед предметних карток ту, яка
відповідає цій назві. Пояснює свої дії.
Дидактична гра «Чиї це дитинчата»
Програмовий
зміст: учити дітей знаходити малят тварин та називати їх; розвивати
пам’ять, мовлення, уважність.
Обладнання
та матеріал: серія картинок «Тварини з малятами».
Вихователь
пропонує дітям допомогти тваринкам. Необхідно знайти малят, які загубилися.
Діти працюють парами.
Одна дитина
бере тварину, друга шукає. Діти мають назвати тварину та її дитинча.
Дидактична гра «Одяганки для Іванка та Оксанки»
Програмовий зміст: закріпити назви предметів
українсько національного вбрання; розвивати уважність та зосередженість
виховувати повагу та інтерес до національних традицій.
Обладнання та матеріал: дві ляльки,
український та сучасний одяг.
Іванко та
Оксанка збираються на гостини до дідуся та бабусі д українського села
святкувати Великдень. Вихователь пропонує до помогти лялькам одягтися в українські
костюми.
Варіант І
Діти по черзі беруть речі, називають їх та одягають на
ляльку,
Варіант II
Вихователь об’єднує дітей у дві команди. Дівчатка одягають
Оксану, хлопчики — Іванка. Перемагає та команда, яка швидко, безпомилково та
охайно одягне ляльку.
Дидактична гра «Знай, люби і бережи»
Програмовий зміст: формувати уявлення про
те, що краса і охайність міста значною мірою залежить від культури поведінки
його мешканців.
Вихователь пропонує додати до речення правильну кінцівку.
Словесний матеріал до гри:
—
На вулицях, у скверах, парках міста не можна... (кидати папірці,
залишати пляшки чи інше сміття).
—
На клумбах міста не можна... (топтатися, бігати, стрибати, зривати квіти, псувати їх).
—
По трав’янистих газонах не слід... (ходити,
бігати, розкидати сміття).
—
На деревах у парку не можна... (ламати гілки, зривати листя, шкребти стовбури).
—
У річку неможна...(/гадати папірці, пляшки та інше сміття).
—
Міських пташечок не слід... (проганяти,
лякати, полохати).
—
Кожен мешканець міста повинен підтримувати
в ньому... (чистоту, порядок, красу, затишок).
Дидактична гра «Яка наша Україна»
Програмовий зміст: прищеплювати любов та
повагу до своєї Батьківщини, свого міста; вправляти в умінні добирати прислівники;
розвивати мислення, уважність.
Обладнання та матеріал: фішки.
Вихователь запитує.
—
Україна яка?
—
Моє місто яке?
Діти мають дібрати якомога більше прислівників. За правильну
відповідь вони отримують фішку.
Дидактична гра «Чим багата хата»
Програмовий зміст: закріпити назви предметів
українського національного побуту; розвивати уважність; виховувати інтерес до
національних традицій.
Обладнання та матеріал: ілюстрації
українського національного побуту.
Діти по черзі витягують зі скриньки одну картинку із зображенням
предмета національного побуту, пригадують його назву і розповідають, для чого
його використовують.
Дидактична гра «Склади український віночок»
Програмовий зміст: закріплювати
знання дітей про український віночок, стрічки в ньому; розвивати уважність та
зосередження; виховувати любов до України, інтерес до національних звичаїв.
Обладнання та матеріал: квіти чорнобривців,
незабудок, барвінку, ромашки, безсмертник, листя яблуні; стрічки: світло-
коричнева, малинова, рожева, фіолетова, жовтогаряча — по одній; світло-зелена,
синя, голуба, жовта — по дві.
Дитина має назвати і прикріпити її квітку на віночку.
Вихователь роздає дітям стрічки, які вплітають в український
віночок. Діти мають «вплести» їх до віночку в правильній послідовності.
До віночка «вплітали» стрічки в такій послідовності:
по середині
— світло-коричнева стрічка — символ землі-годувальниці;
пообіч від
коричневої — жовті стрічки — символ сонця;
•
за ними світло-зелені — символ краси та
молодості;
•
потім — блакитні, сині — символ неба і води, що
дають сю і здоров’я;
•
далі прив’язую жовтогарячу — символ хліба,
фіолетову — символ мудрості людини, малинову — символ душевності, щирості,
рожеву — символ достатку.
Цю гру
можна проводити частинами: спочатку навчити дітей плести віночки, а потім
прив’язувати стрічки.
Дидактична гра «Впізнай символ»
Програмовий
зміст: закріпити знання дітей про державні т народні символи
України; вчити їх впізнавати і називати; виховувати шанобливе ставлення до
них.
Обладнання та матеріал: державні
символи — Герб, Прапор України; народні символи українського народу —
вишиваний' рушник, хліб, писанки, вінок, ілюстрації верби, калини.
Вихователь. Сьогодні наша розмова про Україну, яка має багату
історію, має свої традиції, які споконвіку шанують і бережуть. Це — батьківська
хата, материнська пісня, святий хліб, вишиваний рушник, червона калина,
зажурена верба, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека, дівочий вінок.
Програмовий зміст: за змістом вірша чи
загадки впізнати, назвати і показати символи нашого українського народу (усі
символи висять на дошці).
Говорила
мати: «Не забудься, сину,
Як будуєш
хату, посади калину.
Білий цвіт
калини — радість України,
А вогняні
ґрона — наша кров червона.
Зоряна калина
— і краса, і врода
Нашої країни
— нашого народу».
Перше дихання
немовляти
На
сніжно-білім полотні
Блакитним
шовком вишиває мати,
Мов першу
стежку у житті.
Сплетемо
вінок український сьогодні
Із мальв,
чорнобривців, калини,
З барвінку та
жита, із м’яти, нагідок,
З жоржин,
чебрецю та вербини.
Знак країни
головний —
Це тризубець
золотий.
Він — як
сонце в небі синім,
В ньому
слава, в ньому сила.
Прапор, як
святиню, любі діти,
Треба
шанувати й боронити.
Прапор —
символ нашої держави,
Він для всіх
ознака сили й слави.
Лине пісня
незабутня,
Горда,
величава.
В ній надія
на майбутнє,
України
слава.
До нових
здобутків кличе
Пісня
Україну,
А зовуть її
велично
Всі
Державним... (гімном).
Щирим словом,
хлібом та сіллю
Ми
братів-гостей стрічаємо,
Хлібом
новосілля й весілля,
І свято
дружби, згоди квітчаємо.
Ой,
вербичка-вербиченька
При дорозі
схилилася,
При дорозі
схилилася,
Про щось
зажурилася.
Розмалюю
писанку, розмалюю,
Крапочки
зелені намалюю,
Крапочки
зелененькі, а тоді жовтенькі,
Будуть
писанки гарненькі.
Дидактична гра «Кожен майстер своє діло знає»
Програмовий зміст: формувати
уявлення про українські ремесла, відповідні професії та вироби
декоративно-ужиткового мистецтва.
Хід гри
Вихователь
просить дати відповідь на запитання, називаючи народні ремесла.
*
Що робить гончар? (Гончар
займається гончарством, виготовляє глиняний посуд, кухлі, іграшки та інші
гончарні вироби.)
•
Яким мистецтвом займається писанкар? (Писанкар займається писанкарством, розписує писанки.)
•
Чим займається вишивальниця? (Вишивальниця займається вишиванням, виготовляє вишиванки, рушники,
серветки, скатертини.)
•
Чим займається різьбяр? (Різьбяр займається різьбленням по дереву, вирізає з дерева іграшки,
меблі, скриньки та інші речі.]
Дидактична гра «Знайди посуд»
Програмовий зміст: знайомити
дітей з українським національним посудом: макітрою, глечиком, мискою,
дерев’яними ложка ми та ін.
Обладнання та матеріал: предмети
українського національно* го посуду, іграшковий ведмедик.
Вихователька
організовує дітей на гру, обігруючи вірш: Ведмежаток я взяла,
Посадила до
стола,
Стала медом
частувати:
«Пригощайтесь,
ведмежата!»
А ведмедики сидять
І нічого не їдять...
Вихователька стурбована, чому ведмедики нічого не їдять. Та
вони не мають чим і з чого їсти! Ведмедикам треба дати посуд.
— У що наллємо меду? (З тарілочку, поливану
мисочку). Чим ведмедики їстимуть мед? (Дерев'яними ложками). З чим
можна їсти мед? (З чаєм, з молоком.) У чому поставимо молоко
на стіл (У глечику.) Щоб у ведмедиків був
смачний обід, ми поставимо пиріжки в макітру. (Діти розглядають гарно
прибраний стіл і розповідають про посуд).
Дидактична гра «Зваримо смачний борщ»
Програмовий зміст: учити дітей називати
український посуд (горщик, миска, ложка,
глечик); учити обирати потрібні овочі для борщу;
розвивати логічне мислення, уважність.
Обладнання та матеріал:
посуд (горщик, ложка, миска, глечик); муляжі овочів та фруктів.
Вихователь пропонує
дітям «зварити» українську страву — борщ. Діти називають посуд, у якому вони
«варитимуть» борщ» та обирають його серед поставленого перед ними. Викликані
діти обирають серед покладених перед ними овочів та фруктів потрібні овочі для
борщу і складають їх у горщик.
Діти по черзі обирають овочі, а решта дітей знаками показують:
так чи ні.
Дидактична гра «Добре — погано»
Програмовий зміст: учити дітей добирати
слова-антоніми.
Хід гри
Вихователь називає слово, а діти відповідають або показують
за допомогою світлофорів, добре де чи погано.
Розірвав, образив, посварилися, відібрав, штовхнув, ударив,
зруйнував — погано.
Захистив, відвідав, обігрів, допоміг, поділився, заспокоїв,
покращив настрій — добре.
Дидактична гра «Добре чи погано»
Програмовий зміст: спонукати дітей до прояву
добрих вчинків, аналізувати.
Вихователь. Я називатиму вчинки, а ви їх оцінюватимете. Якщо
так поводиться добра людина, то плесніть, будь ласка, у долоні, а якщо ні —
тупніть ногами.
Наприклад:
·
допомагати мамі мити посуд;
·
шанувати працю інших людей;
·
обманювати, хвалитись;
·
насміхатися з чужого горя;
·
допомогти друзям у біді;
·
поділитися тим, що є в тебе;
·
захищати слабкого;
·
любити своїх батьків;
·
ображати тварин;
·
бути вихованою, стриманою людиною.
- Молодці! Ви
дійсно хороші діти і, сподіваюсь, завжди робитимете добро.
Дидактична гра «Відгадай, хто це»
Програмовий зміст: вправляти в правильному
називанні свійських тварин та їхніх дитинчат; розвивати слухову пам’ять, мислення, мовлення; закріплювати
навички ловіння та кидання .м’яча.
Обладнання та матеріал: картинки
дитинчат тварин.
Вихователь показує зображення дитинчат тварин і пропонує
назвати їх.
Дитина називає дитинчат та відповідних дорослих тварин (маму
і тата).
•
Кіт — кішка — ... (кошеня);
•
ГІес — собака — ... (цуценя);
•
Бик — корова — ... (теля);
•
Баран — ягничка — ... (ягня);
•
Цап — коза — ... (козеня);
•
Кінь — кобила — ... (лоша).
Дидактична гра «Розкажи про членів своєї сім’ї»
Програмовий зміст: дати уявлення про те, що
сім’я — це всі, хто живе разом з дитиною; удосконалювати діалогічне мовлення;
учити ставити запитання і відповідати на них; розвивати вміння розповідати з використанням
роздавального дидактичного матеріалу; в ході гри цікавитися тим, які обов’язки
має дитина (прибирати іграшки і свої речі на місце, накривати на стіл та ін.).
Обладнання та матеріал: картки із
зображенням паровоза з вагончиками; дрібні картки (роздавальний матеріал) із
зображенням людей різного віку (дитина, батьки, дідусь та бабуся).
Двоє чи троє дітей (гравців може бути до 6 осіб) сидять за
столами. Перед ними розкладають чотири картки (розміром А4) із зображенням
паровозика з вагончиками. Дітям дають дрібні картки із зображенням людини
різного віку (дитина, батьки, дідусь та бабуся).
Першим починає розповідь той, у кого на картці зображена дитина:
називає стать малюка, ким він доводиться в сім’ї та які його обов’язки. Після
цього кладе картку на місце машиніста. Відповідь дитини можуть доповнити інші
діти.
Продовжує гру дитина, у якої картка наступного покоління
(мама, тато). Гравці вислуховують розповідь про те, які обов’язки сім’ї у мами.
Мама піклується про дітей: одягає, купує смачне, пере, прасує речі і ходить у
парк, зоопарк. Картку одного з батьків кладуть у вікні вагона. Відповіді дітей
можуть бути схожими.
Потім перелічують обов’язки тата: відводить у дитячий садочок,
ходить у парк, зоопарк. Картку із зображенням татуся кладуть поруч із маминою
у вагончик. Вислуховують відповіді дітей.
Діалог продовжує дитина, у якої картка із зображенням бабусі
та дідуся. Розповідає, хто вони в родині, чим займаються:, готують обід,
прибирають у квартирі, забирають малюків з дитячого садочка, читають казки.
Картки по черзі кладуть у вікна вагончика. Потрібно заохочувати дітей підтримувати
діалог.
Дидактична гра «Хто ким працює»
Програмовий зміст: закріпити й розширити
уявлення про професії; виховувати бажання пізнавати різноманітний світ професій,
пошану до людини-трудівника.
Обладнання та матеріал: малюнки із
зображеннями людей різних професій.
Хід гри
Вихователь показує дітям малюнки, на яких зображено людей
різних професій. Діти, орієнтуючись за малюнками, називають професії батьків,
своїх близьких.
Потім педагог дістає картинки із зображеннями казкових героїв,
просить відгадати їхні професії.
Дівчаткам роздає малюнки із зображенням казкових персонажів,
а хлопчикам — із зображеннями людей різних професій. За сигналом дзвіночка
дівчатка й хлопчики починають шукати свою пару і по двоє сідають за столи, а
відтак по черзі доводять слушність свого вибору. Можна запропонувати дітям за
допомогою рухів, імітацій та інших образних дій показати професію свого героя.
Дидактична гра «Додай слово»
Програмовий зміст: удосконалювати вміння
підбирати потрібні за змістом слова; розвивати мислення, кмітливість.
Вихователь, звертаючись до дітей, пропонує дібрати потрібні
слова до віршів:
Мороз
тріщить, і снігу намело.
Радіють всі,
адже прийшло... (Різдво).
На нього всі
чекають: дорослі та маленькі,
На службу
гарно вбрані, разом ідуть до... (церкви).
Красою
заворожені і хлопчики, й дівчатка:
Перед іконами
горять, як зірочки,... (лампадки).
Розправивши
свої пухнасті гілочки,
Милуються
різдвяні... (ялиночки).
Всі славлять
Господа в молитві навіки І з вдячністю запалюють... (свічки).
«Христос
родився» — весело співають,
А потім одне
одного... (вітають).
І так в цей
час святково та красиво,
І серце
солодко щемить, чекаючи на... (диво).
Від зірки
сяйво благодатне пролилось,
У Віфлеємі
народився... (Ісус Христос).
Дидактична гра «Що приніс Святий Миколай?»
Програмовий зміст: учити дітей доповнювати
речення, поширюючи його; розвивати монологічне мовлення; створювати позитивний
настрій, бажання спілкуватися.
Через поле,
через гай Йде до діток Миколай.
У білесенькій
торбинці Він усім несе гостинці.
—
Чи знаєте ви, хто такий Святий Миколай? І чому
свято Миколая є найулюбленішим з усіх? Коли ми відзначаємо це свято?
19 грудня Святий Миколай ходить по землі і розносить дітям
дарунки.
Кожна дитина з нетерпінням чекає подарунків від Святого
Миколая. Сподіваюсь, що кожен з вас отримав подарунок від Миколая.
Вихователь пропонує дітям продовжити речення:
—
Святий Миколай подарував мені...
Дидактична гра «Як ми святкували Різдво»
Програмовий зміст: розвивати монологічне
мовлення дітей; учити будувати складнопідрядні речення, використовуючи сполучники
бо, тому що; розвивати світогляд дітей, виховувати
впевненість у собі.
Хід гри
Вихователь пропонує дітям розглянути сюжетні ілюстрації за
вибором та скласти розповідь про зображений сюжет. Наголошує, що дитина має
уявити себе в зображених обставинах.
Дидактична гра «Кожній речі своє місце»
Програмовий зміст: збагачувати словник
«святковою» лексикою; удосконалювати граматичну будову мовлення; сприяти введення
у мовлення коротких слів: на, в, у.
Обладнання та матеріал: предметні
картинки.
Дітям дають предметні картинки. Кожному предмету на картинці
потрібно підібрати відповідне зображення, використовуючи короткі слова: на, в, у. (Кутя на
столі; узвар в склянці; зоря на небі; колядка в хаті; подарунок у руці.)
Дидактична гра «Прикрась сорочку»
Програмовий зміст: учити складати візерунок
на площинній формі ритмічно, у певній послідовності розміщуючи декоративні
елементи; розвивати чуття кольору; виховувати естетичний смак, інтерес до
української вишивки.
Обладнання та матеріал: паперові
декоративні елементи (геометричні фігури, рослинні елементи), паперові форми
сорочки.
Вихователь розглядає з дітьми вишиті українські сорочки,
звертаючи увагу на заповнення площини, на елементи візерунка, на червоно-чорне
поєднання кольорів.
Вихователь пропонує дітям прикрасити площинну форму (сорочки)
паперовими декоративними елементами.
Дидактична гра «Знайди рослинні елементи у візерунку»
Програмовий зміст: учити знаходити рослинні
елементи в запропонованому візерунку; розвивати творчу уяву, образне мислення.
Обладнання та матеріал: картинки з
морозяними візерунками.
Вихователь розглядає з дітьми морозяні візерунки та пропонує
знайти рослинні елементи в них.
Дидактична гра «Відшукай геометричні фігури в орнамент
Програмовий
зміст: вчити знаходити геометричні фігури в пропонованих
орнаментах; розвивати спостережливість, творчу уяву.
Обладнання
та матеріал: ілюстрації українських орнаментів
Вихователь
розглядає з дітьми ілюстрації українських орнаментів та пропонує знайти
геометричні фігури в них.
Дидактична гра «Дива рідного краю»
Програмовий зміст: формувати вміння
розуміти зміст почуто фрази, запам’ятовувати, складати висловлювання;
закріплювати знання про. визначні пам’ятки рідного міста.
Обладнання
та матеріал: листівки із зображенням визначних пам’яток.
Вихователь
починає фразу, діти закінчують:
•
Наше місто називається...
•
Жителів нашого міста називають...
•
Наше місто славиться заводом з виготовлення...
•
Завод називається...
•
У нашому місті є пам’ятники...
•
Біля нашого міста є річка, яка називається...
•
У нашому місті багато...
Дидактична гра «Коли я іду в дитсадок»
Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей
складати невеликі творчі розповіді; розширювати уявлення дітей про місто, у
якому вони живуть; розвивати активне мовлення, уяву, пам’ять, фантазію;
виховувати любов до рідного міста.
—
Діти, у якому місті ми живемо?
—
Куди ви йдете щоранку разом з татом або мамою?
—
До дитячого садка.
—
А чи любите ви ходити в садочок?
Вихователь
пропонує дітям розповісти про подорож до дитячого садочка.
Дидактична гра «Вилікуємо зайчика»
Програмовий зміст: закріпити знання про лікарські рослини;
розвивати уважність і спостережливість.
Обладнання та матеріал: картинки із зображенням лікарських
рослин: ромашка, подорожник, шипшина, липа, калина, мати-й- мачуха, зайчик.
З’являється зайчик і звертається до дітей:
Любі друзі,
прошу дуже, вилікуйте мене,
Чаєм з
лікарських рослин пригостіть,
“В ліс до
мами відпустіть.
— Я чув, що ви знаєте багато лікарських рослин, і захотів перевірити,
чи це правда.
Вихователь розставляє картинки лікарських рослин та називає,
чим зайчик захворів.
Діти підбирають рослинку, з якої можна приготувати чай, щоб
вилікувати зайчика (простуда — липа, калина, шипшина, кашель — мати-й-мачуха,
болить живіт — ромашка, поранив лапку — подорожник).
Дидактична гра «Що із чого зроблене»
Програмовий зміст: учити дітей
групувати предмети за матеріалом, з якого вони зроблені (гума, метал, дерево,
скло, пластмаса); активізувати словник дітей; виховувати спостережливість,
уважність, уміння чітко виконувати правила гри.
Обладнання та матеріал: предмети, зроблені з різного матеріалу:
дерев’яні, глиняні, пластмасові, скляні (іграшки або посуд).
До початку гри вихователь проводить коротку бесіду і уточнює
знання дітей про те, що всі навколишні предмети (іграшки, посуд) зроблені з
різних матеріалів; просить пригадати, які вони знають матеріали, а також
зроблені з них речі.
Потім діти мають називати, з чого зроблений предмет, що лежить
у мішечку. Потрібно на дотик, не дивлячись на предмет, дізнатися, з чого він
зроблений, і розповісти про нього так, щоб інші діти за
описом дізналися і правильно назвали його. Мішечок, відкривається лише в тому
випадку, якщо і той, хто описував предмет, і хто відгадував, не помилилися.
Дидактична гра «Де що виготовляють?»
Програмовий зміст: формувати уявлення дітей
про предмети практичну господарську діяльність людини; вправляти в побудові
речень зі словосполученнями — назвами виробничих підприємств.
Вихователь пропонує дітям поміркувати, на яких виробництвах
виготовляють різні предмети домашнього вжитку.
—
Де виготовляють тканини? (Тканину виготовляють н ткацькій фабриці.)
—
Де випікають хліб? (На хлібозаводі.)
—
Де роблять сосиски, ковбасу та інші м’ясні
вироби? (Н м’ясокомбінаті.)
—
Де виготовляють машини? (На машинобудівному підприємстві.)
—
Де роблять торти, цукерки, печиво? (На
кондитерській фабриці.)
—
Де виготовляють взуття? (На
взуттєвій фабриці.)
—
Де шиють одяг? (На
швейній фабриці, в ательє.)
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.